על ידי הקפדה על סטנדרטים אתיים, אנשי מקצוע בתחום התכנון הפיננסי, מספקים תכנון פיננסי העונה לאינטרסים של לקוחות בשילוב הסטנדרטים האתיים והמקצועיים הגבוהים ביותר. המתכננים המוסמכים CFP מתחייבים לפעול על פי הערכים והסטנדרטים המפורטים להלן שהנם חלק בלתי נפרד מהתנהלות של מתכננים פיננסים מוסמכים CFP, לטובת החברה כולה.
הערך הראשון - האינטרס של הלקוח בקדימות
לשים תמיד את האינטרסים של הלקוחות בקדימות. הצבת האינטרסים של הלקוח במקום הראשון היא סימן היכר של מקצועיות המחייבת את איש המקצוע בתכנון פיננסי לפעול ביושר ולא להציב רווח אישי לפני האינטרסים של הלקוח.
הערך השני - כנות ויושרה
להעניק את השירות ללקוח מתוך כנות מלאה לגבי הפרטים הנדרשים ויושרה מקצועית ואישית. יושרה, משמעה לפעול בהגינות וכנות בכל נושא מקצועי. אנשי המקצוע בתחום התכנון הפיננסי זוכים למעמד של אמון עם הלקוחות שלהם והמקור הראשון לזכייה באמון זה היא היושרה האישית. אין היושרה עומדת בסתירה להבדלים בחוות דעת מקצועיות, אך יושר אישי לא יכול לחיות יחד עם ויתורים על ערכי מוסר או חוסר כנות בהתאם לסטנדרטים של הקוד האתי.
הערך השלישי - אובייקטיביות
להעניק ללקוח את השירותים המקצועיים באובייקטיביות. בבסיסו של ערך זה נמצאת התנהלות שהיא נטולת משוא פנים, זאת ללא שום תלות במגוון השירותים שמסופקים, מאפייניי הלקוח, או כל היבט מקצועי אחר. אובייקטיביות דורשת ממתכננים פיננסים להבטיח את היושרה של עבודתם, להתמודד עם קונפליקטים ולהפעיל שיקול דעת מקצועי נכון.
הערך הרביעי - הגינות ושקיפות
לנהוג בהגינות והוגנות בכל הקשור ליחסי העבודה המקצועיים. לנהוג בשקיפות לגבי ניגוד עניינים אפשרי. הגינות מחייבת לספק ללקוחות את המגיע להם במערכת היחסים המקצועית שהוגדרה. הגינות כוללת חשיפה של ניגודי עניינים מהותיים, אם יש או עלולים להיות, בשקיפות וכנות תוך התייחסות לרגשות של הלקוח, דעות קדומות ורצונותיו. הוגנות היא להתייחס לאחרים באותו אופן שהיית רוצה לקבל שירות.
הערך החמישי - מקצוענות
לפעול באופן המשקף התנהגות מקצועית מושלמת. מקצועיות מחייבת הפגנת כבוד ואדיבות ללקוחות, עמיתים למקצוע ואחרים בפעילויות הקשורות לעסק. לעמוד בכללים, תקנות והדרישות המקצועיות המתאימות. המקצועיות מחייבת את איש המקצוע לתכנון פיננסי, באופן פרטני ובשיתוף עמיתים, להשתפר ולשמור על תדמיתו הציבורית של המקצוע ועל יכולתו לשרת את האינטרס הציבורי.
הערך השישי - כשירות
לשמור על היכולות, הכישורים והידע הדרושים למתן שירותים מקצועיים ועדכניים. כשירות מחייבת השגה ושימור של רמה נאותה של יכולות, מיומנויות וידע במתן של שירותים מקצועיים. כשירות כוללת גם את החוכמה להכיר במגבלות של האדם עצמו ומתי יש צורך בהתייעצות עם אנשי מקצוע אחרים או הפנייה לאנשי מקצוע אחרים. הכשירות דורשת מאיש המקצוע לתכנון פיננסי להתחייבות מתמשכת ללמידה ולשיפור מקצועי.
הערך השביעי - סודיות
הגנה על סודיות כל המידע שנמסר על ידי לקוחות. סודיות מחייבת את פרטי הלקוח להיות מוגנים ומתוחזקים באופן המאפשר גישה רק למי שהוסמך לכך. מערכת יחסים של אמון ואמון עם הלקוח יכולה להיבנות רק מתוך הבנה שפרטי הלקוח לא ייחשפו באופן בלתי הולם ורק באופן המוגדר מראש עם הלקוח.
הערך השמיני - חריצות
לספק שירות מקצועי בחריצות ובשקידה. חריצות מחייבת מילוי התחייבויות מקצועיות בזמן ובצורה יסודית תוך הקפדה על זהירות בתכנון, פיקוח ומתן שירותים מקצועיים.